maandag 8 februari 2016

Oeteldonk (57); Lied over de maandagmorgen met Carnaval

Vanmorgen vond de Zesde Editie plaats van het Oeteldonks Grachtengordel Concert (OGC). Veel muziek, door Gin Nôôt gespeeld vanuit de bootjes op de Dieze. En liedjes waarvan de tekst in het Bossche dialect speciaal geschreven werd voor het OGC. Hierbij de woorden van Maondaggemorrege mee Carneval, gezongen door Guido Wetzer, met aan de piano Paul Helmes.

Maondaggemorrege mee Carneval

Originele tekst: Billy Joel ‘The Piano Man’
Oeteldonkse versie: Harry van den Berselaar

’t Is maondaggemorrege mee Carneval
Ge ziet al wè gèkke-n-op straot
Op de Mèrt lopt ’n gruupke dè speule zal
Veur’t vollek dè te drinke staot.

Zôas gij daor danst in oew pauwepak
Straolend in pèèrs, gruun en blauw
Terwijl ge kèkt en mijn aangift da’k
Wil leve allenig veur jouw.

La la la, de de da
La la, de de da da da 

Refrein
Goade gij mè mijn mee naor de Carneval,
Van Oeteldonk tot aan D’n Bosch
Ik verdrink in oew ôge mee Carneval
Daornao laot ik oe nie mir los.

Ze speule-n-’t lied van d’n botterbloem
Die bluuit in ’t Oetels moeras
Gij zingt van de lokroep en hopsaboem!
Plots is niks mir zôas ’t was.
Halverwege van Mèrt naor de Kolperstraot
Vergit ik waorveur ik hier ben
G’het oew vere geschud en m’n hart vergaot
Terwijl ik oe eigelijk nie ken.

La la la, de de da
La la, de de da da da 

‘t Kèrkplein hangt vol mee  rôôd, wit, geel
k’Zie enkeld jouw pèèrs, gruun en blauw
Terwijl ik veurzichtig oew kleure streel
Heur ik ‘Oeteldonk dè is veur jouw!’

‘Bende gij d’r veur mijn?’ gaot deur m’nne kop
Op d’n hoek van d’n Hintummerstraot
‘Gij bent zô schitt’rend’ klink hier volop
‘Kèk…’, denk ik, ‘Is het zó laot …’

Refrein
Goade gij mè mijn mee naor de Carneval,
Van Oeteldonk tot aan D’n Bosch
Ik verdrink in oew ôge mee Carneval
Daornao laot ik oe nie mir los.

Ze speule-n-’t lied van ‘wè is ’t stil’
Op de stoep bij de Ke-nillispoort
’t Vollek dè zwijgt en dè’s krèk wè’k wil
Wij tweeje worre hier nie gestoord.
Gij bent als ‘n lokroep waorveur ik val
K’wit bekant nie mir wie of ik ben
’t Is maondaggemorrege mee Carneval
Terwijl ik oe eigelijk nie ken.

La la la, de de da
La la, de de da da da 

Refrein
Goade gij mè mijn mee naor de Carneval,
Van Oeteldonk tot aan D’n Bosch
Ik verdrink in oew ôge mee Carneval
Daornao laot ik oe … nie mir …los.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten